سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قاصدک
قالب های وبلاگ آمادهدایرکتوری وبلاگ های ایرانیانپارسی بلاگپرشین یاهو
از آن هنگام که حق را به من نمودند در آن دو دل نگردیدم . [نهج البلاغه]
نویسنده : قاصدکی:: 88/9/1:: 9:16 صبح


میکی ماوس (Mickey Mouse) اولین شخصیت کارتونی شکل گرفته در دنیا و برنده جایزه اسکار که توسط شرکت والت دیزنی تولید شده است مشهورترین حیوان خانگی جهان است. از شمال اروپا و آمریکا تا اعماق آفریقا و اقیانوسیه همه او را می‌شناسند و به خصوص بچه‌ها یا خردسالان دیروز دوستش دارند. این موش افسانه‌ای هشتاد و یک سال پیش به دنیای کارتون قدم گذاشت. در اواخر سالهای دهه ???? یک جوان آمریکایی باذوق و شوخ‌طبعی که از کار یکنواخت طراحی تبلیغاتی خسته شده بود، به هالیوود رفت و طرح چند حیوان مضحک را به شرکت‌های تولید فیلم ارائه داد. یکی از طرح‌ها، موشی زبر و زرنگ را نشان می‌داد که با شجاعت با قوی‌ترین گربه‌ها روبرو می‌شد و آنها را مچل می‌کرد. والت دیزنی ادعا کرد که این موش زبر و زرنگ می‌تواند راه برود، برقصد، از در و دیوار بالا برود و حتی حرف بزند. وقتی دیزنی در پی اثبات این ادعا بر آمد، اولین فیلم کارتونی میکی ماوس ساخته شد.

هشتاد و یک سال پیش در روز 18 نوامبر 1928 میلادی تماشاگران نیویورکی، کولونی تئاتر شهر نیویورک میکی ماوس "موش سیاه کوچک و بازیگوش" را در فیلم کارتون ناطق "کشتی بخار ویلی" مورد تشویق قرار دادند. شخصیت "میکی ماوس" پیش از این تاریخ توسط والت دیسنی خلق شده بود اما روز 18 نوامبر سال 1928 میلادی که مردم برای نخستین بار با تصویر و شخصیتش آشنا شدند، در واقع آنروز به تاریخ تولد میکی ماوس تبدیل گردید. میکی یک موش مهربان و دوست داشتنی است که هر وقت لازم باشد تبدیل به یک قهرمان می شود و به آسیب دیدگان کمک می کند.

این موش کوچک در ابتدا توسط والت دیسنی، "مورتیمر" نامیده شده بود اما با اصرار همسر والت نامش به میکی تغییر یافت. این نخستین فیلم میکی و نخستین فیلم ناطق کارتون بود. میکی از روزی که توسط والت خلق شد چندین بار تغییر شکل داد و لباس هایش تغییر کردند تا سرانجام به میکی ماوس امروزی که ما می شناسیم، تبدیل گردید. والت کارتون های بیشتری از میکی را در معرض نمایش قرارداد و میکی یک چهره آشنا برای همگان شد. ماجراهای میکی در سراسر جهان معروفیت دارند. با گذشت 81 سال از تولد میکی ماوس هنوز هیچ شخصیت کارتونی نتوانسته جای او را بگیرد. امروزه ماسک ها و عروسک هایی که از میکی ساخته شده در عرض یک سال بالغ بر چهل میلیون دلار فروش دارد.


نظرات شما ()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

54313:کل بازدید
8:بازدید امروز
19:بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
درباره خودم
قاصدک
قاصدکی
قاصدک ها چه خبر آوردید از کجا از کی خبر آوردید خوش خبر باشید
حضور و غیاب

یــــاهـو

لوگوی خودم
قاصدک
لوگوی دوستان




لینک دوستان

پولکی

فهرست موضوعی یادداشت ها
آنفلانزا . اس ام اس . پاییزی . پد . پد کف پا . خبر فریب قاصدک . سموم . سیب . قاصدک اشک . قلب .
بایگانی
تیر 1388
مرداد 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 88
اسفند 88
مرداد 89
آبان 89
آذر 89
اشتراک